Şimdi okunuyor:
Muhlis Berberoğlu ve Sinan Cem Eroğlu Ortaklığı ”Hemdem”
Muhlis Berberoğlu ve Sinan Cem Eroğlu

Anadolu’nun kutsal çalgısı bağlama ve müziğin vazgeçilmezi olan gitar… Bu iki enstrümana bir de kaval eklenince ortaya çıkan eşsiz ve insanı tarifi olmayan duygulara götüren yolculuğun baş kahramanlarıydı aslında Muhlis Berberoğlu ve Sinan Cem Eroğlu. Yeni albümleri ‘’Hemdem’’ ile müzik piyasasına giriş yapan ikili, yaptıkları bu albümle öncü olacağa benziyor.

Onların hikayeleri aslında henüz daha yeni yazılmaya başladı. 2017 yılının Ocak ayında bir araya geldi ve beraber çalmaya başladılar. Bağlama ve elektro bağlamada harikalar yaratan Muhlis Berberoğlu ile perdesiz gitar, elektro gitar ve kaval muazzam işler başaran Sinan Cem Eroğlu. Genellikle bağlamanın solist olduğu, Anadolu’ya özgü mikrotonal sesleri ve süslemeleri yeterince kapsamayan ikili performansların aksine, alışılanın dışında yaptıkları icralar, anonim eserlere yaptıkları düzenlemeler, Anadolu coğrafyası ile batı ve etnik müzikleri de kapsayan güçlü doğaçlamaları barındıran farklı ve yaratıcı ikili olan Sinan Cem Eroğlu ve Muhlis Berberoğlu beraber gerçekleştirdikleri videolar kısa sürede çok büyük bir izlenme oranına ve beğeniye ulaştı.

Muhlis BERBEROĞLU & Sinan Cem EROĞLU – "Hemdem" album teaser

Sinan Cem Eroğlu

1986 yılında Ankara’da doğan müzisyen. 1997 yılında orta okuldan girdiği İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı’nı 2009 yılında üniversite birincisi olarak bitirdi. 2011 yılında ise aynı üniversitede yaptığı Türk Müziği yüksek lisans programını yine birincilikle bitirdi.

Eğitim kariyerini üst düzey derecelerle bitiren Sinan Cem Eroğlu, kaval, perdesiz gitar, elektrik gitar, üç telli bağlama ve sesi ile birçok uluslararası konserlere, albümlere, film müziklerine, içlerinde Mezzo ve BBC Radio 3’ünde olduğu TV ve radyo programlarına katıldı. Türk Müziği ve perdesiz gitar hakkında Berklee College of Music, Florida School of Music, Codarts World Music Academy, Orientalische Musikakademie Mannheim, Music Gavleborg, Akademie der Künste’de atölye çalışmaları yaptı. 2010 – 2013 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı’nda araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak görev yaptı. Dünya’nın ilk mikrotonal gitar ikilisini Tolgahan Çoğulu ile beraber kurdu ve birçok ülkede konserler verdi. İstanbul Medipol Üniversitesi’nde Perdesiz Gitar bölümünü kurdu ve halen aynı üniversitede perdesiz gitar dersleri vermektedir.

İki solo ve üç duo albüm yayınlamıştır. Bu albümlerde Anadolu ve Orta Doğu müziklerinin makamsal anlayaşını batı müziğinin çok sesliliği ile birleştirmiştir. Prodüktör olarak birçok sanatçının albüm yapımını üstlenmiştir. Solo çalışmalarının yanı sıra Türkiye’ye Mabel Matiz ile Amerika ve Avrupa’da ise Niyaz feat. Azam ALI, Microtonal Guitar Duo ile stüdyo ve sahne çalışmalarına devam etmektedir.

İnsanın ruhunu okşayan, en derine inen ve hayal kurma isteği uyandıran, ustalıkla icra ettiği müziği bizlere muazzam şekilde yansıtan Sinan Cem Eroğlu. Kendi kulvarının en iyilerinden birisi. 10 parmağında 10 enstrüman denilecek bir müzisyen olan Sinan Cem Eroğlu, ayrıca harika bir sese sahiptir.

Muhlis Berberoğlu

1995 yılında Sivas’ta dünyaya gelen Muhlis Berberoğlu’nun müziğe olan tutkusu küçük yaşlarda başladı. 4 yaşında bağlama çalmaya başlayan ve yaşadığı coğrafyanın etkisiyle geleneksel müziğini ve geleneğinden gelen ustalarını tanıma, çalışma ve dinleme fırsatı yakaladı. Henüz lisedeyken Türkiye genelinde yapılan bağlama yarışmalarında Türkiye birinciliği ve ikinciliği dereceleri kazandı. 9 Eylül Üniversitesi Müzik Bölümleri bölümünde öğrenim hayatına devam etmektedir.

Yurt içi ve yurt dışında birçok önemli müzisyene bağlaması ile eşlik etti. Memory Of Music dahilinde Avrupa Birleşmiş Milletler projesinde yer alarak Belçika ve İstanbul’da Mısırlı Ahmet, Stephane Galland, Nedyalko Nedyalkov, Petar Ralchev ile alanında virtüöz müzisyenlerle konserler verdi. Dünya’daki önemli darbuka icracılarından olan Mısırlı Ahmet ile birlikte çalışma fırsatını elde etti ve komplike ritimler üzerine çalıştı. Aynı zaman da ünlü müzisyen Sinan Cem Eroğlu ile birlikte çeşitli stüdyo projelerinde yer aldı. 18 yaşında Fuat Saka, Leman Sam, Mehmet Erdem ve Boğaziçi Jazz Korosu’nun bulunduğu projenin müzik yönetmeni ve aranjörü olarak hayvan haklarıyla ilgili bir proje hazırladı. Şu an müzik hayatına yer aldığı projelerle ve eşlik ettiği sanatçılarla devam etmektedir.

Bazı yetenekli insanlar vardır, yaptığı işleri o kadar iyidir ki insanlar her zaman tecrübeli, olgun kişilerin bu yetenekte olduğunu düşünür. Muhlis Berberoğlu’nu seven ve dinleyen insanlar henüz 23 yaşında olduğunu öğrenince bu nedenle şaşırıyordur.

Kültür toplumun elindeki en önemli unsurdur. Yaşadığımız coğrafyadaki ezgiler toplumun büyük kesimine hitap eder. Bu nedenle ülkemizde bazı şeyler ne olursa olsun aynı kalacak. Bunun temsilcileri değişse bile bayrağı en önde taşıyan, yeni hikayeler yazanlar hep olacak. Bir nesil gider ve diğer nesil gelir. Anadolu’nun eşsiz sesi ile batının eşsiz sesi hiç bu kadar uyumlu olmamıştı. Muhlis Berberoğlu ve Sinan Cem Eroğlu’nun ‘’Hemdem’’ albümü, bu yılın ilk güzel sürprizi oldu biz müzikseverlere. 13 şarkıdan oluşan albümde Neşet Ertaş’ın türküleri ile anonim türküler yer alıyor. Genel olarak enstrümantal olan bu albümde 1 şarkıda söz bulunuyor.

* * *

1. Zülüf Dökülmüş Yüze
Albümün açılış şarkısı olan Zülüf Dökülmüş Yüze Neşet Ertaş’ın ölmeyen türkülerinden biri. Harika bir altyapı ile günümüze uyarlanan bu şarkı, bağlamanın ön planda olduğu muazzam bir şarkı.

2. Aygız
Meşhur Azeri türküsü olan Aygız, özellikle Sinan Cem Eroğlu’nun üstün performansı ile ön planda. Özellikle kaval kısmında insanın anlamsızca tüylerinin diken diken olması, şarkının tam anlamıyla ruha işlemesinden başka bir şeyle açıklanamaz!

3. Ahu Gözlüm Tut Elimden
Meşhur türkülerden olan bu şarkı ise albümün tek vokalli şarkısı. Evet, Sinan Cem Eroğlu’nun harika sesini bu şarkıda duyup uzaklara dalabilirsiniz!

4. Gamzedeyim Deva Bulamam
Çoğu insanın Barış Manço’dan bildiği, Müzeyyen Senar’dan sevdiği bir Tatyos Efendi nağmesidir. İnsana derin içler çektiren, gözlerinden hafif bir yaş süzülecek kadar ruha dokunan, insanı anlatan çok güzel bir performans. Özellikle Muhlis Berberoğlu’nun insanüstü bağlama performansı şarkıda ön planda.

5. Felek Çakmağını Üstüme Çaktı
Tek kelimeyle eşsiz bir türküye yapılan eşsiz bir cover. Bazı kısımlarda vokal girmesini beklerken bağlamanın tekrar girmesi insanı üzmüyor aksine mutlu ediyor. İşte öyle bir performans. Ayrıca diğer türkülerden hep aynı ezgiyi tekrar etmeyişi ile ayırmak gerek.

6. Berb’eroğlu
Bu ikiliye tekrar hayran olmak için bir neden arıyorsanız muhakkak dinlemeniz gereken bir parça. Ayrıca bir dizi ya da filmde kullanılmasını şiddetle öneriyorum.

7. Ali’yi Gördüm Ali’yi
Gitar ve bağlamanın en net biçimde ayırt edildiği bu şarkıda, insanı kendinden geçirip uzaklara dalmasını sağlıyor. Düşünecek çok şeyiniz varsa bu şarkıyı dinlemeden geçmeyin. Ayrıca bir Zeki Müren eseridir.

8. Bozlak Açış
Bağlama hakkında ön yargısı olanların şiddetle dinlemesi gereken şarkı. Çünkü bu parça insanı kendisine bağlıyor. Sigara içene bir sigara daha yaktıran, içki içene ise bir duble daha doldurtan cinste bir şarkı. Eğer hiçbirini kullanmıyorsanız dikkat edin, efkarlanabilirsiniz.

9. Nesrin
Bazı şarkılar vardır, dinlerken anlamsızca kendimizi hafif sağa sola savurduğumuz şarkılar. İşte bu onlardan birisi.

10. Hacel Obası
Ülkemizin en güzel türkülerinden biri bu kadar güzel çalınamazdı. Derdi olmayan insanı bile dertli hissettiren, şarkıya derin iç çekerek eşlik etmenizi sağlayacak çok güzel bir parça daha.

11.Bitlis’te Beş Minare
Bu türküyü bilmeyen çok az insan vardır herhalde. Bilene ise yepyeni, eşsiz bir şekilde sunulan bu şarkı, türkünün duyduğum en güzel versiyonlarının başında geliyor.

12. Kar Yağdı Eriyecek (Fide Türküsü)
Albümde bu şarkıya gelince insan bütün şarkılara eşlik ettiğini fark ediyor. Neden enstrümantal albümlerin olduğunu anlamayanlar anlamaya başlıyor, bağlama sevmeyen bağlama seviyor, yaşadığı toprakların ezgisinden utanan ya da sevmeyenler bunun saçma olduğunu anlıyor. Eşsiz.

13. Cahildim Dünyanın Rengine Kandım
Ahirim Sensin olarak bilinen bu türkü albümün son şarkısı. Neşet Ertaş’a ait olan türküdür aynı zamanda. Neşet Ertaş’ın neden Neşet Ertaş olduğunu anlatan türkülerin başında gelir. Bu sebeple bile albümün en güzel şarkısı denilse yeridir ancak Sinan Cem Eroğlu ve Muhlis Berberoğlu’nun olağanüstü uyumu bu şarkıyı albümün bana göre en iyisi yapıyor. Her şarkıda belli uyum yakalayan ancak bu şarkıda bu uyumu en üst seviyeye çıkarmışlar. Tek kelime ile harika.

* * *

‘’Hemdem’’ genel olarak değil tamamıyla harika bir albüm. Bize biz olduğumuzu hatırlatan, duygularımızı hissettiren içi dolu, muazzam albüm. Bağlamasıyla, kavalıyla, gitarıyla, ezgileriyle ne kadar mükemmel olacaksa o kadar mükemmel albüm. Sinan Can Eroğlu ve Muhlis Berberoğlu bu hikayeye yeni başladı ve şu an bayrak ellerinde. Bu bayrağı yeni gelen nesle bırakacaklarına hiç şüphemiz yok!

Yorumları Görüntüle (0)

Cevapla

Mail adresiniz paylaşılmayacaktır.